Personalisatie

Personalisatie

Omdat werkkledij en veiligheidskledij ook deel uitmaken van het imago van een bedrijf, is personalisatie van textiel aan te raden. Op deze manier wordt werkkledij een soort uniform en krijgt het een dubbele functie : bescherming en publiciteit.

Meestal is het ook wenselijk dat textiel gelabeld wordt, zodat het na onderhoud of een wasbeurt opnieuw kan toegewezen worden aan de juiste werknemer. Dit labelen gebeurt door middel van barcodes en/of persoonsidentificatie.

Afhankelijk van het gebruik en het soort textiel kan het kledingstuk door zeefdruk, borduring of patch-technieken worden gepersonaliseerd.

Daarvoor beschikken we over eigen zeefdruk-, borduur- en patchmachines. Het intern personaliseren van deze goederen biedt het voordeel dat de kwaliteitseisen strikt worden nageleefd en dat de levertermijnen niet onnodig oplopen.

Patch-emblemen

Patch-emblemen

 

Patch-emblemen worden door middel van heat-sealmachines aangebracht op kledij. Afhankelijk van de gewenste uitvoering en het soort textiel kan er keuze worden gemaakt uit diverse soorten patch-emblemen, deze zijn bijzonder geschikt voor kleding met een kwalitatief hoog en representatief karakter.
De emblemen zijn voorzien van een unieke lijmlaag en kunnen gekleefd worden op diverse temperaturen op diverse stoffen. Van regenkledij, casualkledij… tot vlam vertragende kleding…

Broderie

Broderie

 

Borduren, een ambachtelijke techniek, is mogelijk op allerhande soorten kledij. Borduren is arbeidsintensiever en impliceert een ietwat langere levertermijn, maar geeft een mooie uitstraling aan het textielstuk.
Het ontwerp of het logo wordt vooraf vertaald naar een borduurprogramma, waarbij de kosten afhangen van de afmetingen en het aantal steken.

Zeefdruk

Zeefdruk

 

Zeefdruk is de meest courante textieldruktechniek waar rechtstreeks op het textiel wordt gedrukt. Deze techniek leent zich uitstekend tot zowel kleine als grote oplages, rekening houdend met het aantal kleuren, soort textiel en plaats op het kledingstuk.
Er moet rekening gehouden worden met cliché- en instelkosten. Voor zeefdruk geldt de volgende stelregel : hoe meer opdrukkleuren en hoe lager het drukaantal, hoe hoger de kostprijs.